آهورا مزدا یا موجود فضایى !

 

image

چندی پیش یه ویدئو در یوتیوب دیدم که مربوط میشد به شهر زیر زمینی‌ گورومه یا درینکویو که در استان “نیوسه هیر ” ترکیه قرار دارد. با وجودی که سیاست‌ های غرب و مخصوصا انگلستان، با جدیت تمام مانع از کشف حقیقت مربوط به دوران زرتشت و ایران باستان میشود، ولی‌ مدارک و کشفیات باستان شناسی‌ غیر قابل انکار، آنها را وادار می‌کند که حتی اگر شده در لفافه از آنچه که در ایران باستان گذشته، گاه و بیگاه پرده بردارند. در این ویدئو فیلم ، گفته میشود که در هزاران سال پیش، شهری در عمق ۲۸۰ متری زمین به وسیله هواداران اهورا مزدا یعنی ایرانیان( اسمی از ایرانیان برده نمیشود و فقط به گفتن هواداران اهورا مزدا قناعت میشود و بیشتر به زرتشتیان مهاجر به هندوستان اشاره میشود ) ساخته شده است. این شهر از نظر معماری، سیستم حفاظتی، سیستم تهویه و و و، شگفت آورترین، پیچیده‌ترین و عجیبترین، ساختمان دیده شده و ساخته شده، در طول زندگی‌ بشر میباشد.

image

 

این شهر به وسیله اهورا مزدا، و برای نجات مردم از دوران یخبندان زمین، در ۲۰ هزار سال پیش ساخته شده است، و چون بشر امروز با تمامی امکانات تکنولوژی حاضر عاجز از ساختن چنین شهری میباشد، در نتیجه سازندهگان این ویدئو، ادعا میکنند که اهورا مزدا، یک موجود فضای بوده است که به زمین میاید و چنین شهر زیر زمینی‌ شگفت انگیزی را در عمق۲۸۰ متری میسازد تا مردم را از مرگ نجات دهد.
در سال ۱۹۶۳، برای نخستین بار در غاری از مجموعه غارهای کوهستانی شهر گورومه، دیواری فرو ریخت و باستان شناسان به درون شهری راه یافتند که تا عمق بیش از ۲۸۰ متری زمین امتداد داشت.

 

image
در استان نیوسه هیر، که در مرکز ترکیه قرار دارد، شهر گورومه با ۲۵۰۰ نفر ساکنینش قرار گرفته است. در این دره و زیر این شهر گورومه، شهری ساخته شده است که از نظر معماری، بی‌ شباهت به آنچه که مورچه گان میسازند نیست.

image
استان “نیوسه هیر” با رنگ قرمز در وسط نقشه ترکیه مشخص شده است، این استان در مرکز ترکیه قرار دارد.

image



دره‌ی گورمه و پناه‌گاه‌های ساخته شده در صخره‌ های آن، آثاری به جای مانده از زیست‌گاه‌ ها، خانه‌ها و شهر زیرزمینی است.image


در زیر این دهکده ۲۵۰۰ نفری، عجیبترین، شگفترین، و پیچیده‌ترین شهر ساخته شده به دست بشر در عمق بیش از ۲۸۰ متری، قرار دارد، که به دلیل یافتن آرم فروهر که در نماز خانه‌ های این شهر زیر زمینی‌ و در دل‌ سنگ‌ ها کنده شده است، ساختن این شهر را به اهورا مزدا نسبت داده اند.

 

شهر در ۱۳ طبقه ساخته شده است ودر هر کدام از این طبقات ۱۳ گانه، تهویه هوا به طور جداگانه و به راحتی‌ صورت می‌گیرد و این کار به وسیلهٔ سیستم‌های تهویه کوچکی که در دل سنگ‌ ها کنده شده انجام می‌شده است و میتوانستند هوا را تا عمیق ترین سطح این شهر هم برساند. هر کدام از این طبقات دارای سیستم تهویه جداگانه بوده‌اند.

در این شهر ۱۳ طبقه، ۵۵ تهویه بزرگ نیز وجود دارد که علاوه بر رساندن هوا به عمیق ترین سطح این شهر، به عنوان چاه آب نیز از آنها استفاده میشود، و ساکنان این شهر میتوانستند بدون اینکه به سطح زمین بیایند، از آب سالم و بهداشتی برخوردار بشوند.

هر طبقه میتوانسته است بسته شود و به طور جداگانه زندگی‌ کند.

در این شهر ۳۰۰۰۰ نفر میتوانستند زندگی‌ کنند، و تمام امکانات معمولی‌ مانند، دستگاهای تولید شراب و روغن، سرداب ها، اصطبل برای حیوانات، اتاق‌ های ذخیره سازی مواد خوراکی که مانند یخچال‌ های امروزی کار میکردند، و جایگاهای نماز و نیایش ساخته شده است. سطوح سوم و چهارم به وسیله پلکان عمودی متصل شده اند، و در پایین‌ترین سطح این شهر نماز خانه‌ای قرار دارد.

 

image
منحصر بفردترین این مجموعه، در طبقه دوم این مجتمع قرار دارد که اتاق بزرگی‌ است با سقفی به شکل گنبد و ازمدارک به دست آمده به این نتیجه رسیده‌اند که این اتاق در واقع مدرسه مذهبی‌ بوده است و اتاق‌های که در سمت چپ این اتاق قرار دارد، برای مطالعه استفاده می‌شده است. و نقش و آرم فروهر دراین اتاق به چشم می‌خورد.

از روی بعضی از اشیای کشف شده در این شهر زیر زمینی، پژوهشگران به این نتیجه رسیده اند که در دوره امپراتوری بیزانس، مسیحیان برای فرار از آزار و اذیت امپراتوری روم و بعد ها هم فرار از کشته شدن به وسیله عثمانی ها ، به این شهر زیر زمینی پناهنده شده بودند، و ابتدا تصور میشد که این شهر به دست مسیحیان ساخته شده است، در حالی که بعد از پیشرفته علم فیزیک اتمی و تخمین عمر کربن، معلوم شد که ساخت این شهر به زمانی نزدیک به دوره یخبندان زمین، میرسد. که در کتاب وندیداد، یا کتاب زرتشتیان مهاجر به هند، با نام زمستانِ اهریمنى خوانده شده است. و با کشف اشکال مربوط به اهورا مزدا به این نتیجه رسیدهاند که این شهر احتمالا به وسیله خدای آسمانها یعنی اهورا مزدا برای نجات بشریت از هجوم یا خطر خارجی ساخته شده است.

 

image 

این شهر با دیگر شهرهای زیر زمینی از طریق تونل در ارتباط بوده است.

 

 

image

درِ ورودی این شهر سنگ مدور است به وزن ۱۰۰۰ پوند تقریبا ۴۵۴ کیلو که به وسیله یک نفر میتوانست جا به جا بشود ولی فقط از درون و نه از بیرون و از بیرون آن را نمیتوان باز کرد.

 image

این نوشته در خواندنیها ارسال و برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.