آیا علم فیزیک وجود روح را ثابت مى کند ؟



?دو فیزیکدان مطرح در آمریکا و انگلیس نتیجه تحقیق خود را در خصوص وجود روح که از سال ۱۹۹۶ آغاز کرده بودند منتشر کرده اند.

اگر ما مغز انسان را یک “کامپیوتر بیولوژیکی” فرض کنیم، نفس یا روح انسان نیز مانند برنامه ای است که توسط یک “کامپیوتر کوانتومی” در مغز وی اداره می شود.
عجیب تر آنکه روح یا نفس انسان بعد از مرگ جسم از بین نمی رود بلکه به کائنات بر می گردد.

این ادعایی است که توسط دو فیزیکدان انگلیسی و آمریکایی با نام پروفسور استوارت همروف و دکتر سر راجر پنروز مطرح شده است. استوارت همروف؛ فیزیکدان و کاردان آمریکایی و استاد بیهوشی و روانشناسی در دپارتمان دانشگاه آریزونا و سر راجر پنروز؛ فیزیکدان و ریاضیدان برجسته انگلیسی و استاد دانشگاه آکسفورد براساس یک نظریه کوانتومی که از سال ۱۹۹۶ روی آن تحقیق می کنند ادعا می‌کنند که روح انسان در میکروتوبول ها یا ریزلوله های سلول های مغز قرار دارد.

بنا به گفته این دو دانشمند بعد از مرگ کلینیکی انسان و هنگامی که قلب از کار می ایستد و جریان خون متوقف می‌شود، میکروتوبول وضعیت کوانتومی خود را از دست می دهد اما همچنان اطلاعات را در خود نگه می دارد.
این اطلاعات نابود نشدنی است و سپس در مقیاسی وسیع در کائنات منتشر می‌شود.

چنانچه فردی از حالت نزدیک به مرگ دوباره زنده شود، این اطلاعات مجددا به جایگاه خود در میکروتوبول باز می گردد و در اصطلاح فرد تجربه نزدیک به مرگ را پشت سر می گذارد اما در صورت مرگ فرد، اطلاعات در محلی خارج از بدن که ما روح می نامیم ذخیره می شود.

  • نفس و روح به تعبیری دیگر (آگاهی) میباشد

@baraanasa

این نوشته در دسته‌بندی نشده ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.