اگر بدانید شگفت زده مى شوید !

 

image

 

پژوهشگران  می گویند وقتی مشکل حرکتی ندارید از پله ها به جای آسانسور استفاده کنید. بالا و پایین رفتن بیش از دویدن باعث سوختن کالری می شود.

همه ما برای سالم ماندن باید فعالیت کنیم و از آن جا که محدودیت های زیادی داریم، باید برای فعالیت بهترین گزینه هارا انتخاب کنیم. استفاده از پله هم یکی از این گزینه هاست که در ادامه مزایای آن را برمی شماریم.

استفاده از پله نسبت به دویدن، کالری بیشتری می سوزاند، هنگام استفاده از پله ها تقریبا ۷برابر انرژی بیشتری نسبت به استفاده از آسانسور می سوزاند.

علاوه بر آن نه تنها هنگام بالارفتن از پله بلکه هنگام پایین آمدن از آن نیز کالری مصرف می کنید. تخمین زده می شود که با برداشتن هر ۱۰قدم به بالا حداقل یک کالری و هر ۲۰قدم به سمت پایین نیز یک کالری اضافه مصرف می شود.

هرچه وزن فرد بیشتر باشد، کالری بیشتری مصرف می شود.

* استفاده از پله، خطر بروز سکته را کاهش می دهد.

نتایج مطالعات دانشمندان بین ۱۱هزار داوطلب مرد فعال نشان می دهد، استفاده از پله می تواند خطر بروز سکته را کاهش دهد. به عنوان مثال، مردانی که روزی ۱۵پله را با ۳ پاگرد طی می کنند، در درازمدت خطر سکته در آنها تا ۲۹درصد کاهش می یابد.

* استفاده از پله سلامت قلب و عروق را بهبود می دهد نتایج سال ها تحقیق نشان می دهد، فعالیت بدنی منظم سلامت قلب و عروق را بهبود می دهد و از بروز بیماری قلبی عروقی نیز پیشگیری می کند. همچنین گفته می شود کافی است روزی ۱۵دقیقه ورزش هوازی انجام دهید تا طول زندگی سالم شما ۳ سال افزایش پیدا کند.

* استفاده از پله، عضله را تقویت می کند هنگام بالارفتن از پله، تمامی عضله های پا، دست، تنه و پشت (کمر) فعال می شود.

از آن جا که استفاده از عضله باعث افزایش متابولیزم می شود، این امر به سوخت بیشتر کالری می انجامد و توده عضلانی بدون چربی افزایش پیدا می کند.

افزایش عضله اسکلتی، تاثیر زیادی دربهبود قند خون دارد. علاوه بر آن، درد آرتریت کاهش پیدا می کند.

استفاده از پله ها راه آسانی برای مقابله با بی تحرکی است.

استفاده از پله آسان ترین راه برای رهایی از یک زندگی بدون تحرک است.

 

 

این نوشته در خواندینهای علمی ارسال و برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.