داستانِ مسلمان شدن مستر بین !

بعد از اینشتین ، مایکل جکسون ، ناجیه جولی (آنجلینا جولی سابق!)، پاریس هیلتون و بیل گیتس ، این بار نوبت به روآن اتکینسون (مستر بین) رسیده تا شایعه‌ سازان به زور شهادتین را بر زبانش جاری کنند.

mr-bean

این داستان‌ها که شاید بتوان نام “ورژن ایرانی بودن شخصیت‌های مشهور” را بر آن‌ها گذاشت، در بعضی موارد طنز بوده، و در موارد دیگر آنقدر مضحک هستند که فکرش از اندیشه گذر نمیکند 

پیش از این درباره‌ی اینشتین و آنجلینا جولی نوشته شده است .اما گاهی کار از شبکه‌های اجتماعی گذشته و خبرگزاری‌ها هم این داستان‌ها را جدی گرفته و پوشش می‌دهند.
داستان مسلمان شدن مستر بین را در ایسنا  با تیتر “مستر بین مسلمان شد” (فریز شده )همچنین در تابناک شبکه‌ ی خبربولتن نیوز جهان نیوز بدان پرداختند 

 

اما داستان از چه قرار است؟
به نظر میرسد  همه چیز از اینجا شروع شده باشد .

 

مطلبی در سایتی به آدرس israellycool.com که علی‌رغم تیتر و محتوایش، به عنوان منبعی برای اثبات مسلمان شدن مستربین استفاده می‌شود!

 بسیاری از کاربران مسلمان اینترنت همچون اکثریت هم‌کیشان ایرانی‌شان به شدت از فقر زبان انگلیسی رنج می‌برند.

در همین مطلب که به آن استناد می‌کنند آمده:

“چیزی که این ادعا را مضحک می‌کند، این است که روآن اتکینسون همواره در خط مقدم مبارزه با قوانین ضد توهین به مقدسات در بریتانیا قرار داشته و در این‌باره گفته:

“من با این لایحه مخالفم. آن‌ ها با خودشان می‌گویند: “تنفر از مذهب! به نظر چیز بدی می‌آید. بهتر است که قانونی بر علیه آن داشته باشیم!” اما من میگویم  نفرت را دوست نداشتن شدید تعریف کنیم 

دست آخر وبسایت Israellycool که مطلبش تبدیل به ریفرنسی برای مسلمان شدن مستر بین در جهان اسلام شده بود، در پستی جداگانه به تکذیب این ادعا و توضیح چگونگی شکل گرفتن این شایعه پرداخته است.

جالب اینجاست که بعد از همه‌ گیر شدن این شایعه، در صفحه‌ی ویکیپدیای روآن اتکینسون آمده بود که :

“او در تاریخ ۳۰ سپتامبر ۲۰۱۳ به اسلام تغییر دین داد.” و به عنوان منبع به همین سایت ریفرنس داده بودند که موجب بهت و حیرت نویسنده‌ ی آن شده بود!

در انتها سایت مذکور با مدیر برنامه‌ های اتکینسون تماس گرفته، و تکذیبیه او را منتشر کرد تا پایانی بر شایعات باشد.

این نوشته در خواندنیها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.