زندگى دوباره به قلب هاى مرده

image
این وسیله می‌تواند زمینه انجام پیوند قلب را گسترش داده و حیات دوباره به قلب های مرده ببخشد . قلب فرد تازه در گذشته را حفظ می‌نماید تا به فرد نیازمند پیوند زده شود . حیات دوباره به قلب های مرده امری بسیار حیاتی در زمینه پیوند قلب در صنعت پزشکی است


این وسیله توسط شرکت ترنس‌مدیکس که در ماساچوست واقع شده، ساخته شده است. این دستگاه طوری طراحی شده تا بتواند قلب فرد دهنده را پس از مرگ وی تا زمان پیوند زدن آن به بدن فرد گیرنده از طریق تأمین اکسیژن، خون و مواد مغذی زنده نگه دارد. در حالی که «قلب در جعبه» در انتظار چراغ سبز مراجع قانونی در آمریکا است تا حیات دوباره به قلب های مرده دهد، تا کنون در ۱۵ پیوند قلب در انگلستان و استرالیا به صورت کاملاً موفقیت‌آمیز مورد استفاده قرار گرفته است.

حیات دوباره به قلب های مرده
حیات دوباره به قلب های مرده
این دستگاه یک راه‌حل بدیع برای آماده‌سازی قلب برای پیوند ارائه می‌کند، قلب‌هایی که عموماً از بیماران مرگ مغزی گرفته می‌شوند. در بیشتر موارد به محض اعلام زمان مرگ، زمانی که هنوز قلب در بدن فرد دهنده است دمای قلب پایین آورده شده، از بدن جدا می‌شود و در دمای ۳۹ درجه به محل پیوند انتقال داده می‌شود. دمای پایین، سوخت و ساز قلب را کند کرده و به پزشکان زمان کافی برای پیوند آن به بدن فرد گیرنده قبل از آسیب دیدن سلول‌های قلب می‌دهد.

دکتر عباس اردهالی مدیر برنامه پیوند قلب و ریه دانشگاه کالیفرنیا می‌گوید: «تا کنون و تا قبل از اینکه این دستگاه ساخته شود، هرگز یک عضو از بدن انسان خارج از بدن زنده نمانده است.»

حیات دوباره به قلب های مرده
حیات دوباره به قلب های مرده
یک قلب بدون تأمین اکسیژن و خون کافی برای پمپاژ، برای مدت زمان بسیار کوتاهی زنده می‌ماند. اغلب پزشکان ترجیح می‌دهند تا از قلب دهندگانی که به دلیل کمبود جریان خون فوت کرده‌اند برای پیوند استفاده نکنند زیرا چنین قلبی به جهت کمبود خون دچار آسیب زیادی شده است. علاوه بر این حداکثر زمان موجود برای پیوند قلب، پنج تا شش ساعت پس از مرگ فرد دهنده است و طی این زمان از هر ۱۰ قلب فقط ۲ قلب بر روی یخ دوام می‌آورند.

به کمک این دستگاه جدید قلب می‌تواند بعد از مرگ، زنده و تپنده نگه داشته شود. علاوه بر این گرم و تپنده نگه داشتن قلب می‌تواند به پزشکان زمان بیشتری برای پیوند دهد و نتیجتاً تعداد قلب‌های مناسب پیوند چیزی بین ۱۵ تا ۳۰ درصد افزایش پیدا می کند

 

 

این نوشته در خواندینهای علمی ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.