طنزِ زیباى اقتصادِ گاوى !

 

image

اقتصاد مرسوم:
دو تا گاو ماده دارین…. یکیش رو می فروشین و یه گاو نر می خرین…به تعداد گاوهای گله شما افزوده میشه و اقتصاد رشد می کنه…پول براتون همینطور سرازیر میشه و می‌تونین به بازنشستگی و استراحت بپردازین …

 

*اقتصاد هندی** :** *
دو تا گاو ماده دارین …. اونها رو می پرستین و عبادت می کنین !

*اقتصاد پاکستانی** :** *
هیچ گاوی ندارین … ادعا می‌کنین که گاوهای هندی مال شما هستن … از آمریکا طلب کمک مالی می‌کنین … از چین طلب کمک نظامی می‌کنین … از انگلیس هواپیماهای جنگی … از ایتالیا توپ و تانک … از آلمان تکنولوژی … از فرانسه زیر دریایی … از سوییس وام بانکی … از روسیه دارو … و از ژاپن تجهیزات … با تمام این امکانات گاوها رو می‌خرین و بعد ادعا می‌کنین که توسط جهان مورد استثمار قرار گرفتین!!
* اقتصاد آمریکایی** :** *
دو تا گاو ماده دارین …. یکیش رو می فروشین و دومی رو تحت فشار مجبور می‌کنین که به اندازه ء ۴تا گاو شیر تولید کنه … وقتی گاوتون افتاد و مرد اظهار تعجب و شگفتی می کنین … تقصیر رو گردن یه کشور گاودار میندازین و بعد طبیعتا” اون کشور یه خطر بزرگ برای بشریت به حساب میاد … یه جنگ برای نجات جهان به راه میندازین و گاوها رو به چنگ میارین !

 

*اقتصاد فرانسوی** :** *
دو تا گاو ماده دارین …. دست به اعتصاب می زنین چون می خواین سه تا گاو داشته باشین!
*اقتصاد آلمانی** *:
دو تا گاو ماده دارین …. اونها رو تحت مهندسی ژنتیک قرار می‌دین …بعد گاوهاتون ۱۰۰ سال عمر می کنن و ماهی یه وعده غذا می‌خورن و خودشون شیرشون رو می‌دوشن !
*اقتصاد انگلیسی** :** *

دو تا گاو ماده دارین …. که هر دو تاشون گاو دیوونه هستن! ﴿جنون گاوی دارن ! ﴾
*اقتصاد ایتالیایی** :** *
دو تا گاو ماده دارین …. نمی دونین که اونها کجا هستن … پس بیخیال می‌شین و میرین سراغ ناهار و شراب و استراحتتون !

 

*اقتصاد سوییسی** :***
۵۰۰۰تا گاو ماده دارین … هیچکدومشون مال خودتون نیستن … از کشورهای دیگه پول می‌گیرین که دارین گاوهاشون رو نگه می‌دارین!
*اقتصاد ژاپنی** :** *
دو تا گاو ماده دارین …. اونها رو از نو طراحی ژنتیکی می کنین … هیکل گاوهاتون یک دهم اندازه ء طبیعی میشه و ۲۰برابر معمول هم شیر تولید می کنن … بعد شونصد تا کارتون و عکس برگردون و آدامس با شخصیت گاوهاتون با چشمهای درشت می سازین و اسمش رو میذارین Cowkemonو توی تمام جهان پخش می کنین و می‌فروشین!

 

*اقتصاد روسی** :** *
دو تا گاو ماده دارین …. اونها رو می شمرین و متوجه میشین که ۵تا گاو دارین … اونها رو دوباره می شمرین و می فهمین که ۴۲تا گاو دارین … اونها رو دوباره می شمرین و متوجه میشین که ۱۷ تا گاو دارین … یه بطری ودکای دیگه باز می کنین و به خوردن و شمردن ادامه میدین !

*اقتصاد چینی** :** *
دو تا گاو ماده دارین …. ۳۰۰نفر آدم دارین که گاوها رو می‌دوشن … بعد ادعا می‌کنین که سیستم استخدامی و شغلی کاملی دارین و تولیدات گاویتون در سطح بالایی قرار داره و هر کس رو هم که آمار واقعی رو بیان کنه بازداشت می‌کنین !

 

*اقتصاد ایرانی** :** *
دو تا گاو ماده دارین که هر دو تاشون از باباتون به ارث رسیده … یکیش رو دولت بابت عوارض و مالیات و خمس و زکات و سهم صدا و سیما و سهم بنیاد های مختلف و غیره برمیداره … دومی رو هم قربونی می کنین و نذر قبولی توی دانشگاه و ازدواج موفق و شغل خوب و بدن سالم و بازگشت ازسفر وعقل درست و حسابی و ………… . . و غیره می کنین! … و اقتصاد کماکان فلج می مونه

 

 

 

 

این نوشته در خواندنیها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.