عاشقانه ترین دیوارجهان

image

“من تو را دوست دارم ” I Love You ” و صدها عبارت دیگر با معنای “دوستت دارم” به صدها زبان مختلف بر روی۶۱۲ عدد سرامیک هایی لعابی لاجوردی بر یک دیوار کاشی در باغ “ابس” در منطقه “مونت مرتر” پاریس نقش بسته است.

در یکی از محله های مرکزی شهر پاریس، دیواری وسیع وجود دارد که سرامیک هایی لاجوردی تنش را پوشانده اند و روی آن با ۳۰۰ زبان زنده دنیا بیش از هزار بار به رنگی سپید نوشته شده است: “دوستت دارم”. سهم ما ایرانی ها هم، دو تا از آن دوستت دارم هاست که یکی از آنها بالای دیوار قرار گرفته است و دیگری تقریبا دروسط

image

 


دیوار دوستت دارم دیواری منحصر بفرد است . در سال ۱۹۹۲ یک هنرمند بنام فردریک بارون مردم و توریست هایی را که در خیابان مشغول قدم زدن بودن متوقف میکرد و از آنان میخواست که عبارت دوستت دارم را به زبان مادری شان بنویسند. نتیجه آن شد که بیش از ۱۰۰۰ آی لاو یو به بیش از سیصد زبان نوشته شد. این عبارات بعدا برای خلق این اثر هنری تبدیل گشت.

اکنون این دیوار محلی شده است برای تجمع عاشقان از سراسر دنیا تا روز ولنتاین یا ملاقات اولین دیدار ویا ثبت لحظه عشق شان را در کنار این دیوار جشن بگیرند و ثبت کنند
عبارت “من تو را دوست دارم” به زبان فارسی دو مرتبه؛ در بالا و در قسمت میانی این تابلوکاشی ثبت شده است

دوستت دارم های ایرانی جای خوبی قرار گرفته اند و چشم هر گردشگری دست کم یک بار آنها را می بیند، شاید به این دلیل که خط ایرانی زیباست، شاید هم به این خاطر که ما ایرانی ها به عاشقی معروفیم. ما عشق را نسل به نسل در روح یادگاری هایمان دمیده ایم.

                                         ” شاید اگر عشق نبود، هنرهایمان م ماندگار نمی شدند ”


 

این نوشته در خواندنیها ارسال و , برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.