لذت هایتان را به زبان بیاورید

image

ساختار کوچک هیپوتالاموس در مغز ماده ی آزاد کننده ی هورمونی را ترشح می کند   به نام کورتیکوتروفین …این ماده به همراه هورمونش وظیفه ی تامین انرژی لاز م بدن   برای مقابله با استرس و شرایط بحران اضطراب را دارد …    در واقع همان چیزی ست که به بدن کمک می کند بتواند مدیریت هیجان داشته      باشد…اما عمر این ماده فقط یک سال است و گاهی به صورت خودکار درمغز ترشح  می شود .     

  پروفسور سمیعی تحقیقاتی انجام داد برای دانستن این مطلب که چه چیزهایی باعث ترشح بیشتر این ماده در برخی افراد و یا قطع و تاخیر ترشح درفرد دیگر میشود…نتیجه تحقیقات چندی پیش در سایت پروفسور سمیعی منتشر شد . 

نتیجه ی تحقیقات برای علم روانشناسی بی نظیربود و بسیار جالب :

وقتی شما از منظره ای یا دیدن چیزی لذت می برید و از آن به صورت کلامی  تعر یف میکنید و اهل به به و چه چه کردن هستید میزان ترشح این ماده در مغز افزایش می یابد .

وقتی شما یک پارچه ، گلبرگ گل یا چیزی لطیف را لمس می کنید و احساس خوشایندی دارید میزان ترشح این ماده در مغز افزایش می یابد …

وقتی شما دست می زنید یا همان به اصطلاح کف می زنید حتی وقتی دریک کنفرانس حضور دارید و یا در یک مهمانی و حتی به مدت زمانی کوتاه میزان ترشح  این ماده را در مغز افزایش می دهید پس درود بر آنها که از هر چیز لذت بخش که می بینند و حس می کنند تعریف می کنند !

درود برآنها که عادت دارند چشمهایشان را پر کنند از زیبایی های بی نظیر طبیعت !

درو دبر آنها که وقتی قرار است کف بزنند به افتخار کسی  بی رمق و رفع تکلیف این کار را نمی کنند!

چقدر خوب که بدانیم رفتار ما و لذت های ما چه بصری و چه لمسی باعث می شود بدن در کنترل هیجانات و استرس های  روزهای بعد ذخیره های مفیدی اندوخته کند ….و باعث ترشح بیشتر ماده های موثر مغز در آرامشمان شود … 

پس یادتان باشد :

             لذت هایتان  را به زبا ن بیاور ید مغز هوشیارانه آن را دریافت می کند وبه کار می برد .

 

این نوشته در خواندینهای علمی ارسال و برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.