آیا مصریانِ باستان از الکتریسته بهره مى برده اند

اهرام سه گانه مصر

شواهدی وجود دارد که مصریان باستان در هزاران سال پیش از الکتریسته استفاده می کرده اند. در داخل راهروها و اتاق های اهرام هیچ آثاری از دود مشعل یا آتش دیده نشده است.
بدون تردید اهرام ثلاثه در مصر جزو عجایب هفتگانه دنیا هستند و واقعا انسان از مشاهده آنها و عظمت شان غرق در حیرت می شود.

روبرت بوال مصر شناس معروف می گوید : وقتی به اهرام نگاه می کنم بی اختیار سازندگانش را تحسین می کنم. بسیار بعید می دانم آنها انسان هایی عادی بوده باشند.سازندگانش هر که بوده اند دریایی از دانش و خرد را با خود داشته اند. از لحاظ هندسه که نگاه کنیم بقدری دقیق ساخته شده که ذره ای انحراف ندارد .

از نقطه نظر ریاضیات و فیزیک حد کمال رعایت شده است. من نمی توانم بگویم که اهرام حتما مقبره بوده اند خیر آنها بدون تردید برای اهداف دیگری ساخته شده اند. شاید بعدها فراعنه در انجا برای خودشان مقبره ساخته باشند. اما ساخت این سازه های اعجاب انگیز از توان فکری و فیزیکی فراعنه فراتر است.

سنگ های گرانیت که در داخل کریدور های اهرام بکار رفته تا حدودی رادیو اکتیو است که این باعث می شود تا سنگ هوا را برق دار کند.البته واقعا اینکه برای چه هدفی این کار شده مشخص نیست. کف اهرام از جنس دولومیت است که رسانای بسیار خوبی برای الکتریسته است. پوشش اهرام از سنگ آهک تورا است که عایق بسیار خوبی برای الکتریسیته است. از این ها که بگذریم سوالی که مطرح می شود اینست که چطور کریدورها و اتاق ها ساخته شده و چطور بر دیوارهای شان طرح ها و نقوش ترسیم نموده اند؟ اگر بگوییم با مشعل و اتش اینکار انجام شده که باید آثار دود در انجا وجود می داشت حال آنکه هیچ گونه اثری از دوده و سیاهی در سقف و دیوارها دیده نمی شود. من اطمینان دارم که مصریان باستان شاید در ۱۰۰۰۰ سال پیش از الکتریسیته استفاده می نموده اند .به عقیده برخی اهرام ثلاثه احتمالا نیروگاه تولید برق بی سیم یا وایرلس بوده اند.

برگرفته از : کانال از تخیل تا واقعیت

 

 

این نوشته در خواندنیها ارسال شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.