راهکارهایى براى ۴ ترس باز دارنده شغلى !

 

image

ترس ها و بهانه های فراوانی وجوددارند که کارآفرین را از حرکت بازمی دارند. لیکن توفیق یا شکست، صرفاً یک “انتخاب” محسوب می شوند. وقتی من کسب وکارم را آغاز کردم ، مسائل بزرگ من این ها بودند:

 

“من سن کمی دارم و هرگز یک شغل واقعی نداشته ام، چرا باید کسی من را استخدام کند بدون اینکه تجربه کاری داشته باشم، من هنوز فارغ التحصیل نشده ام، من هنوز وابسته به خانواده ام هستم و اگر مشتری این موضوع رابفهمد ازمن سلب اطمینان می کند”.

نکته این است که همیشه تصورات بی اساسی وجوددارند که منشاء نیروی منفی درحرکت محسوب می شوند. لیکن این به خود شما بستگی دارد که به آنها بها بدهید یا نه. حال شما نیز به ذهنیات بازدارنده خود فکرکنید.

دراینجا ۴ ترس شایع کارآفرینان و کسانی که به دنبال شرایط بهتر کاری و شغلی هستند و نحوه ی مواجهه با آنها ارائه گردیده است:

۱- عدم خودباوری.

راهکار: اهداف کوچکتری را انتخاب کنید تا سریع تر به نتیجه برسید. کلید رسیدن به این شرایط چنین خواهد بود: اهداف کوچکی را تعیین نمایید، آنگاه تحقق همین اهداف کوچک، به شما اعتمادبه نفسی می بخشد که مشوق شما در رسیدن به توفیقات بزرگ درعرصه ی کسب و کارمحسوب می شود. برنامه ی مذکور را به یک “قرار” تبدیل کنید. قراری متعارف، مثلا به سادگی بازبینی روزانه ی ایمیل هایتان در یک ساعت مشخص و در یک بازه زمانی مشخص .

۲- جستجوبرای سرمایه :

راهکار: شبکه سازی کنید و خلاق شوید. بی شک کارآفرینان با وام و بدهی کار را شروع می کنند. برای شما نیز جهت فراهم نمودن مقدمات کسب وکارمسیری به غیراز زحمت و تلاش، ازطریق ایجاد ارتباطات موثرو مشتریان احتمالی، متصورنخواهدبود. زمان آن است که خلاق شوید. مثل یک کارآفرین فکرکنید و از کنج اتاق کارتان بیرون بیایید و تمام گزینه های ممکن برای سرمایه را بررسی و پس از بالا و پایین کردن آنها ، بهترین را انتخاب و بلافاصله وارد عمل شوید.

۳- ضرورت کامل و بی نقص بودن.

راهکار: استرسی برای یک کار کامل و بی نقص به خود راه ندهید ، فرض کنید می گویید:” من به یک لوگو احتیاج دارم” توجه داشته باشید کسی چندان به لوگوی شما و یا فونتی که در وب سایت شما به کاررفته اهمیت نمی دهد. البته که مهم است تا همه ی جزئیات به درایت مرتب شوند و شما هم حتماً فرصتهایی جهت به انجام برسانیدن آنها خواهید داشت؛ اما درابتدای راه خوب و سودبخش بودن بهتراست از کامل و هرگز به سرانجام نرسیدن. کسی باشید که کار را به نتیجه می رساند حتی اگر کامل و بی نقص نباشد.

۴- عدم برخورداری از دانش و تجربه کافی برای شروع کسب وکار. راهکار: به علت نداشتن تحصیلات عالی ، خودتان را محدود نکنید.

راهکار: همه ی اطلاعات را امروزه به صورت آن لاین می توانید کسب کنید. و البته می توانید از یک راهنما بهره ببرید یا به مطالعه ی منابع آزاد بپردازید. راه های متنوعی وجوددارند تا به دانش مورد نظرتان برسید ، پس در قید مدرک نمانید.

برگرفته از  : ذهن نو زندگی نو

 

این نوشته در خواندنیها ارسال و برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.