هفت کناه که مى توانند براى شما خوب باشند !

 

سارا مارینوس باور دارد هفت گناه چون شهوت ، حرص و طمع و شکم پرستی و همه اینها همیشه بد نیستند و گاهی می توانند خیلی هم مفید و خوب باشند!

image

دکتر سیمون در کتاب خود می نویسد از لحظه تولد به ما آموختند شهوت، تنبلی، شکم پرستی، خشم، حسادت، حرص و آز و غرورگناهانی هستند که به “هفت گناه” مشهورند و این موضوع را بصورت یکنواخت بر ما تکرار کردند که انجام آنها مساوی است با رفتن مستقیم به جهنم! اما آنها پیچیده تر از آن هستند که ما فکر میکنیم و آنها می توانند برای ما خوب هم باشند

شهوت : اگر شما شهوانی باشید احتمالا در جزئیات و حل و درک مشکلات خوب جلو می روید. شهوت سبب بهبود تمرکز و توجه به جزئیات و تجزیه و تحلیل مشکلات میشود.

شکم پرستی : تحقیقات نشان می دهد مردمی که رژیم غذایی دارند در حل مشکلات بدتر از همه عمل میکنند زیرا به نظر مغز آنها درگیر مسائل مربوط با غذا می شود و یا ممکن است بخاطر نبود قند به بدن و افزایش منابع برای تفکر آماده نباشند. همچنین افردای که غذای زیادی می خورند سخاوتمند ترند! در تحقیقی در یک آزمایشگاه به برخی تکه کیک بزرگی دادند عده ای کیک های خود را خوردند و بقیه گرسنه ماندند و از خوردن کیک ها را برای رعایت رژیم غذایی صرف نظر کردند، سپس از آنها خواسته شد به موسسه خیریه کمک کند، با کمال تعجب کسانی که کیک خورده بودند کمک بیشتری کردند! پس کم خوردن احتمالا شما را خسیس نیز می کند!

طمع : چه کسی می گوید پول موجب خوشحالی نمیشود؟ تحقیقات کاتلین وهز روانشناس نشان می دهد حتی فکر کردن در مورد پول می تواند دردها و سختی های انسان را کاهش دهد. در یک تحقیق عملی بین افرادی که پول واقعی شمارش کردند و کسانی که خورده کاغذ را ورق زدند نشان داد کسانی که پول واقعی شمارش کرده بودند در فرو کردن دستشان در آب گرم درد کمتری احساس کردند! پول به ما حس شکست ناپذیری و غرور می دهد.

تنبلی : خواب ،  سبب افزایش حافظه و توانایی بالا در به خاطر آوردن میشود.

حسادت : اکثر مردم فکر میکنند مقایسه خود با دیگران که از ما بهتر هستند احساس بدی به ما میدهد اما این مقایسه سبب افزایش کارایی شما میشود.

غرور : غرور باعث احساس کنترل بیشتر در شما میشود و شما می توانید آنچه را که در حال وقوع است بهتر کنترل و مدیریت کنید البته نباید این غرور به خودشیفتگی تبدیل شود.

خشم : خشم می تواند ایجاد انگیزه کند و آن را در شما بالا ببرد و استقامت در حل مشکلات را افزایش دهد. خشم می تواند بیانی از استحکام و تسلط باشد و احتمالا می تواند سبب موفقیت شما گردد.

هفت گناه بزرگ که می تواند برای شما خوب باشد

بر گرفته از تهران نود وهشت

این نوشته در خواندنیها ارسال و برچسب شده است. افزودن پیوند یکتا به علاقه‌مندی‌ها.